.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود 70بقعه تقلبي و درخت مقدس‌نما در گيلان

مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: بيش از 70 بقاع تقلبي و درخت مقدس‌نما در گيلان شناسايي شده است.

به گزارش شمال نیوز ،حجت‌الاسلام والمسلمين سيدكاظم ميرحسيني اشكوري در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: در حال حاضر نزديك به 30 بقعه قلابي در گيلان شناسايي شده كه مقدمات برچيده شدن آنها فراهم شده است.
وي با بيان اينكه بقاع متبركه‌اي كه سال‌ها قبل از انقلاب داير بود و شجره‌نامه خاصي ندارند، به حالت خود باقي مي‌مانند، تصريح كرد: تمام بقعه‌هايي كه پس از انقلاب تأسيس شده و تاريخ و پيشينه خاصي ندارند، برچيده مي‌شوند.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان در‌باره درخت‌هاي مقدس‌نما گفت: بيش از 40 درخت مقدس‌نما در گيلان شناسايي شده و تا‌كنون دو درخت با اخذ مجوز از منابع طبيعي استان قطع شده است.
ميرحسيني‌اشكوري گفت: ساير درخت‌ها نيز پس از صدور مجوز از منابع طبيعي قطع مي‌شوند.
وي در‌باره يكي از بقاع متبركه در لنگرود كه گفته مي‌شد تصويري از كاروان اسيران كربلا بر روي ديوار آن در حال حركت است، اظهار داشت: اين مسئله خرافه محض بود و با مكاتبه با فرمانداري لنگرود موضوع را پيگيري كرديم و حتي عده‌اي نيز در اين زمينه دستگير شدند، اما از آنجا كه در اين مكان امامزاده‌اي واقعي وجود دارد، وجوه جمع‌آوري شده از مردم به حساب مخصوصي منتقل شد تا براي توسعه اين امامزاده هزينه شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان در مورد نامگذاري پارك محتشم رشت به نام پارك قدس نيز تصريح كرد: بايد وقف‌نامه بررسي شود و اگر واقف تأكيد داشته كه محل وقف به نام خودش باشد، تغيير نام اين پارك غيرشرعي است و دوباره به نام واقف كه مردي به نام محتشم است، تغيير مي‌يابد.
ميرحسيني‌اشكوري با اشاره به اهميت خرافه‌زدايي اظهار داشت: عده‌اي مي‌گويند بايد در برخورد با خرافه‌ها كار فرهنگي كرد، اما اگر جايي خرافه به صورت فرهنگ درآيد، ديگر كار فرهنگي فايده‌اي ندارد و آنچنان كه در زمان پيامبر(ص) بت يك فرهنگ بود و پيامبر(ص) بت‌ها را شكست ما نيز مظاهر خرافه را نابود مي‌كنيم.
وي با ذكر نمونه‌هايي از خرفه‌پرستي در گيلان گفت: چوب، سنگ و درخت هيچ قداستي ندارد و نبايد اجازه دهيم اين فرهنگ غلط بيش از اين رواج يابد.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان در ادامه با اشاره به كنگره عاشورا پژوهي خاطرنشان كرد: سومين كنگره عاشورا پژوهي در سه بخش عمومي، دانشجويي و دانش‌آموزي برگزار مي‌شود كه بخش عمومي و دانشجويي 20 بهمن ماه در رشت و بخش دانش‌آموزي در شهرهاي فومن، تالش و لاهيجان برگزار مي‌شود.
ميرحسيني‌اشكوري موضوع اين كنگره را آسيب‌ها و فرصت‌ها عنوان كرد و اظهار داشت: سال گذشته بيش از 400 مقاله به كنگره ارسال شده بود و امسال نيز تا كنون 100 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده است و مقالات برتر در پايان كنگره جوايزي دريافت مي‌كنند.
وي با تشريح اقدام‌هاي فرهنگي اين نهاد تصريح كرد: توزيع 5 هزار جلد كتاب منتخب سياسي، اجتماعي و فرهنگي در ميان مردم و 3 هزار جلد كتاب تخصصي در حوزه‌هاي علميه، توزيع بيش از 10 هزار جلد قرآن در بين مساجد و حسينيه‌ها، اعزام 50 مبلغ ديني به مناطق محروم با هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي و برگزاري بيش از 900 جلسه تفسير قرآن با حضور بيش از 5 هزار نفر از علاقمندان علوم قرآني از جمله برنامه‌هاي فرهنگي اوقاف است كه طي پاييز و زمستان امسال در گيلان اجرا شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

زاءر 10 بهمن 1387
به نام خدا
دوستان گرامی
اطلاع رسانی خوب است ولی نه فقط بیان بدی ها
مقداری به خودتان بیایید٬ واقعا تا به حال مروری بر اخبار گیلان داشته اید.
به هر حال گیلان هم به عنوان یکی از استان های همسایه ما و یک استان شمالی بسیار در حقش جفا می کنید.
آیا در گیلان فقط اخبار منفی و مشمیز کننده وجود دارد.
1-شنیده ها که از فضای بد سیاسی حکایت دارد.
2- اخبار جرم و جنایت مربوط به این استان است.
3- اخبار مربط به مسایل خلاف عرف اجتماعی نیز مربوط به این استان است.
و ...
به هر حال امیدوارم به سایر اخبار خوب و مفید این استان هم بپردازید اگر هم نمی توانید اصلا بی خیال گیلان بشوید بهتر است٬ مردم می فهمند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.